Once you have tasted flight, you will forever forget walk.

Hela långhelgen har jag varit hos käraste storasyster och bott mig in i hennes nya, mysiga lägenhet.
Lite såhär har det sett ut:


Jag åkte dit med ett överfullt och försenat tåg. Det var så varmt att jag fick panik-kippa efter luft och variera mellan att stå - sitta i gången. Obehagligt tycker jag. Väl framme så sken solen. Så vi promenerade, och då öppnade sig himlen som att det aldrig hade regnat tidigare. Där gick vi, blöta, men helt inställda på att kriga till Ica för att köpa B&J och hårfärg.


Vi åkte till stan och sprätte pengar på riktigt fina grejer. Jag köpte bland annat en vit läderväst (som jag har på bilden), det var kärlek vid första ögonkastet.
Och det finaste av allt, jag fick träffa min så himla saknade Veronica. Vi fikade, spatserade runt, provade på en himmelsk sk. glassbulle från hennes bageri och åt middag på Pitcher's. Efter ett helt år ifrån varandra så har man otroligt mycket att ta igen. Ville liksom inte släppa mitt kramgrepp kring henne när vi skulle säga hejdå. Underbara människa, om jag ändå kunde spara lite av hennes glädjespridande energi i en burk och ta med mig hem.


Började morgonen med ben/triceps på universitets-gymmet (stackars onda ej-återställda knän nu i efterhand).
Vi åkte sedan in till stan och shoppade ännu mer. Åkte sen hem och slängde oss i soffan och tittade på Bitchkram. Ps. Se den!


Smhi visade en stor sol, så vi satte oss ute i det gröna. Det var växlande molnighet, så lite för kallt för att kunna njuta av den där solen. Annars flög dagen bara förbi, och rätt som det var så satt jag på perrongen i väntan på ett tåg hem.

Det var min megachilla helg i Örebro.
Livet | |
Upp