Folk viskar om oss säger att vi inte hör ihop, bry dig inte om dom. Titta rakt fram, inte runt om, se in i mina ögon vi kan gå vår egen väg.


Har idag varit inne i stan med storasyster och lilla skrutt. Vi promenerade i ett otroligt blåsväder ner för Götgatan, genom Gamla stan och med Åhléns city som slutdestination.
Det var en megalång kö som ringlade genom lokalen, men vi ställde oss längst bak. Ju närmare vi kom, desto mer blossade kinderna och hjärtat slog hårt, jag kände mig verkligen som femton igen. Efter en timme står vi där på podiet med cdskivorna i handen och Håkan sittandes framför oss.
Han charmades direkt av Tilde som hade sin Håkan Hellström-body på sig dagen till ära. Jag minns inte ett ord av vad som sas, mer än att jag knäppte ett kort när Håkan håller Tilde och att jag avslutar de sekunder-korta samtalet med "vi ses i sommar Håkan" och han svarade "det gör vi, tack så jättemycket för att ni kom".

Det känns bara så himla surrealistiskt nu några timmar senare, när jag sitter och lyssnar igenom skivan. Han har gjort det igen, det är magik.
Kommer sitta och citera Håkan i veckor framöver från nu.

Livet | |
Upp